Zamýšlíte-li se nad těmito otázkami a chcete-li, aby se Vaše dítě naučilo zábavnou formou, nenásilnými hrami spoustě dovedností, které mu budou v mnohém nápomocny ve škole i v životě? Svěřte jej jedenkrát týdně učitelce literárně dramatického oboru, která má 30-tiletou praxi a výborné výsledky. Její absolventi hrají v pražských, brněnských i jiných divadlech. Dovednosti získané v LDO pod jejím vedením mohou děti uplatnit nejen při zkouškách na mnohé školy, ale i v rodinném životě a nebo v samotných povoláních (herec, zdravotní sestra, lékař, učitel, advokát, atd.).
Mimořádně nadané děti se v LDO mohou připravit na vyšší umělecké školy. Každopádně si všechny děti zamilují divadlo a budou z nich citliví návštěvníci divadelních představeních.
Žáci LDO se pravidelně v rámci své výuky účasní všech akcí školy v kulturním domě i mimo něj a navíc má tento obor i svá samostatná divadelní představení v koncertním sále školy.
Těšíme se na Vás – přijďte mezi nás.
Magda Mikulicová ze třídy paní učitelky Henrietty Ctiborové byla ve školním roce 2018/2019 přijata na Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci – obor dramaterapie.
Martina Stachovičová ze třídy paní učitelka Henrietty Ctiborové byla přijata na Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci – obor divadelní, televizní a rozhlasová studia
Krajské kolo Národní soutěže ZUŠ Jarosla Kvapila, Brno.tř. Kpt. Jaroše – 2.4.2014
Dramatický obor: sólový projev přednesový, dramatický, loutkářský
Krajské kolo Národní soutěže ZUŠ Jaroslava Kvapila – sólový projev přednesový, dramatický, loutkářský – Brno 25.3. 2010
Henrietta Ctiborová
Přípravné studium I. stupně
V přípravném studiu je jediným předmětem PŘÍPRAVNÁ DRAMATICKÁ VÝCHOVA, kde hlavním obsahem práce je jednoduchá dramatická hra založená především na pohybové činnosti. Dramatická hra je také hlavní rámcovou motivací pro hry a technická pohybová, mluvní a rytmická cvičení. Základním principem, který u všech činností uplatňujeme, je jejich motivace, která čerpá obsahové náměty ze zkušeností dětí, jež cítí jako důležité. Podněcuje spontánní dětský projev a vede k nenásilnému osvojování technických prvků ve spojení s výrazem.
Jsou přijímáni žáci ve věku 5 a 6 let. Přípravné studium je jedno až dvouleté.
Základní studium I. stupně
Do 1. ročníku I. stupně studia jsou přijímáni žáci od 7 let.
Předmět Herectví zde integruje tyto literárně-dramatické oblasti:
DRAMATIKA
Dramatika je komplexní tvořivá, dramatická činnost vycházející z tvořivé improvizace. Směřuje od spontánního dětského projevu k vytvoření schopnosti samostatně, osobitě a přirozeně se vyjadřovat v sociální i umělecké komunikaci dramatickým projevem. Dramatická hra integruje průpravné činnosti a učí žáky tvořivě přistupovat k zadané předloze. Je realizována na tématech, která odpovídají vývojové fázi žáků, podněcují jejich bezprostřednost, rozvíjí citovou i rozumovou složku jejich osobnosti.
PŘEDNES
Pro výuku předmětu přednes, který vyžaduje individuální práci s žáky, se ročník dělí na malé skupinky 2-3 žáků. Hlavním obsahem je práce na textu prózy, poezie apod. Metodou dramatické hry jsou žáci připravováni na interpretaci slovesného díla jako zaujatého, aktuálního sdělení. Předpokladem práce je volba přiměřeného textu, myšlenkových i uměleckých kvalit, které se žáci učí rozeznávat a hodnotit. Při výuce je dbáno na kulturu mluvního projevu a využívání technických dovedností.
SOUBOR I
Práce v jevištním tvaru je předmět ročníkový nebo meziročníkový, kterého se účastní všichni nebo vybraní žáci. Hlavním obsahem práce v jevištním tvaru je vytváření inscenace zvolené předlohy. Práce umožňuje žákům v uceleném tvaru prakticky uplatnit a ověřit si schopnosti a ve vyučovacím procesu získané dovednosti a výsledek zveřejnit. Učí jedince podřizovat se zájmům celku a vede členy kolektivu ke vzájemné odpovědnosti.
Základní studium II.stupně
Navazuje na studium I. stupně a rozšiřuje technické, výrazové prostředky vyspělejších žáků
SÓLOVÝ PROJEV
Patří do skupiny předmětů vyučovaných v dramatickém oboru individuálně. Učitel pracuje se žákem na motivu dramatické hry na dramatické postavě, na textu pro přednes přiměřenému věku a odborné vyspělosti žáka. Učitel propracovává se žákem předlohy z hlediska vytvoření a vyjádření osobitého vztahu žáka k jejich tématu, dále z hlediska logického sdělování obsahu. Pracuje s žákem na zdokonalování techniky projevu.
ZÁKLADY DRAMATICKÉ TVORBY
Základy dramatické tvorby je hlavní předmět dramatického oddělení II. stupně. Hlavním obsahem výuky jsou tvořivé dramatické činnosti. Vedou od improvizace a krátkých etud až k vytváření větších, ucelených tvarů zpracovávajících zvolené téma. Podněcují žáky k aktivnímu jednání, umožňují jim projevit vlastní názory a postoje k životu, rozvíjí jejich komunikativní schopnosti a dovednosti.
SOUBOR II
Hlavním obsahem práce je vytváření inscenace. Práce v jevištní praxi umožňuje žákům v uceleném tvaru prakticky uplatnit a ověřit si schopnosti z vyučovacího procesu. Získané výsledky a dovednosti mohou zveřejnit. Nejtalentovanějším žákům a absolventům, u nichž je prokazatelný zájem, má být umožněno ověřit si své schopnosti režijní či dramaturgické nejen praxí asistentskou, ale i samostatnou – pod vedením pedagoga hlavního předmětu.