zpěv – hlasový rozsah, schopnost zazpívat jednoduchou píseň libovolného výběru
rytmické cítění – vytleskat jednoduchý rytmus, zopakovat daný rytmický útvar
intonace – zopakovat výšku tónu zahraného na klavír nebo předzpívaný učitelem
celkové vystupování dítěte – pohotové reagování na dané požadavky, schopnost komunikace s učitelem
TANEČNÍ OBOR
rytmické cítění – hudební cítění, schopnost reagovat na změny v hudbě, vytleskat jednoduchý rytmus
tanečnost – celkový dojem při improvizaci jednoduchých tanečních prvcích a schopnost zapamatovat si krátkou vazbu
rozsah pohybu – celková ohebnost dítěte
VÝTVARNÝ OBOR
umístění do formátu – rozvržení kresby na papír, využití formátu, vymezení, zobrazení prostoru
proporce – rozměry dané vzájemným poměrem jednotlivých složek – např. poměr délky a šířky, výšky a šířky, ale i vzájemný poměr jednotlivých útvarů s plochou celku.
barevnost – použití barevného materiálu, pastel, pastelka, vodové barvy
LITERÁRNĚ-DRAMATICKÝ OBOR
dobrá mluva – správná výslovnost bez logopedických vad
komunikace – komunikace s učitelem i s ostatními dětmi v kolektivu
fantazie – dokáže předvést mluvní i pohybovou představivost