FacebookIZUS

Výtvarný obor

Kdyby lidé věděli, kolik práce mi dalo osvojit si své mistrovství, nezdálo by se jim to nijak nádherné.

Výtvarný obor se obrací ke všem dětem a mladým lidem, kteří projeví zájem o výtvarné umění. Žáci podle svých schopností získávají hlubší náhled na okolní svět, na sebe samotné a dokáží ho výtvarně vyjádřit.Výuka staví na dvou procesech. První proces rozvíjí výtvarné umění žáků, ve druhém převažuje výchovný aspekt.

Úspěchy výtvarného oboru

školní rok 2018/2019

4. ročník výtvarné soutěže pro děti – PESTRÝ SVĚT

 

Kategorie VIDÍME – děti bez zrakové vady 9 – 13 let

 

  • Agáta Pukančíková – Hudba uvnitř nás (p. uč. Vojtěch Pálka) oceněna Hlavní cenou Neviditelné výstavy

Studijní zaměření výtvarného oboru a jejich vyučující:

Výtvarná tvorba

Vojtěch Pálka

Struktura studia

Přípravné studium I. stupně

  • děti navštěvují předmět Přípravná výtvarná tvorba, který má trvání 3 vyučovací hodiny
  • jsou přijímány děti ve věku 5, nebo 6 let
  • podporuje každé i méně nadané dítě
  • všechny aktivity vycházejí z bezprostředních prožitků, ze setkání s přírodou, z vcítění se do vztahů mezi lidmi
  • pohled na svět doplňuje úzký kontakt s výtvarnými nástroji a materiály
  • děti si s nimi hrají a zkoušejí jejich vlastnosti

Základní studium I. stupně

  • podporuje plynulý rozvoj žáků od dětského projevu k promyšlené tvorbě dospívajících
  • důraz na vcítění se na uvědomování si svých pocitů a reakcí na tvořivé a výtvarné myšlení
  • výuku doprovází osvojování si výtvarného jazyka
  • studium je ukončeno závěrečnou prací

Základní studium II.stupně

  • žáci si vybírají směr, který odpovídá jejich zaměření

  • studijní činnost využívají volnou tvorbu, pro níž si volí vlastní téma a řeší obsah osobitou výtvarnou formou

  • studium je ukončeno závěrečnou prací

Ve výtvarném oboru je na naší škole hlavním předmětem keramika. Žáci se seznamují s vlastnostmi keramického materiálu a keramických glazur. Učí se vytvářet kachle, figurální kompozice a různé druhy užitkové keramiky. Seznamují se s točením na hrnčířském kruhu a vypalováním v peci.

 

Žáci se dále seznamují i se základními technikami kresby, malby, grafiky, výtvarnou kulturou, s plastickou a prostorovou tvorbou – tvarováním konstruování z daných druhů a kombinují různé výtvarné postupy a materiály.