„Kdyby lidé věděli, kolik práce mi dalo osvojit si své mistrovství, nezdálo by se jim to nijak nádherné.“
Výtvarný obor se obrací ke všem dětem a mladým lidem, kteří projeví zájem o výtvarné umění. Žáci podle svých schopností získávají hlubší náhled na okolní svět, na sebe samotné a dokáží ho výtvarně vyjádřit.Výuka staví na dvou procesech. První proces rozvíjí výtvarné umění žáků, ve druhém převažuje výchovný aspekt.
4. ročník výtvarné soutěže pro děti – PESTRÝ SVĚT
Kategorie VIDÍME – děti bez zrakové vady 9 – 13 let
Vojtěch Pálka
žáci si vybírají směr, který odpovídá jejich zaměření
studijní činnost využívají volnou tvorbu, pro níž si volí vlastní téma a řeší obsah osobitou výtvarnou formou
Ve výtvarném oboru je na naší škole hlavním předmětem keramika. Žáci se seznamují s vlastnostmi keramického materiálu a keramických glazur. Učí se vytvářet kachle, figurální kompozice a různé druhy užitkové keramiky. Seznamují se s točením na hrnčířském kruhu a vypalováním v peci.
Žáci se dále seznamují i se základními technikami kresby, malby, grafiky, výtvarnou kulturou, s plastickou a prostorovou tvorbou – tvarováním konstruování z daných druhů a kombinují různé výtvarné postupy a materiály.